WHAT WE DID
—
Visual Identity
Packaging Design
Illustration
Art Direction
CLIENT
—
Plankejens
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
For håndverkere i alle aldere
Utfordring
—
Plankejens' produkter er skapt rundt ideen om å bringe generasjoner sammen, over noe de kan bygge sammen. Trelekene er bygget med et nostalgisk utgangspunkt i de leketøy som fantes den gangen besteforeldregenerasjonen var ung.
Løsning
—
Nostalgisk og retro-preget pakning med moderne design og finish som snakker rett til hjertet på målgruppen. Beveren som maskot er valgt slik at selv de minste barna vil forstå hva dette er, mens retro-effekten og pakningsdesignet snakker direkte til deres besteforeldre. Navnet «Plankejens» reflekterer en lokal identitet — dette er en liten familiebedrift fra Fredrikstad, en by med sterke historiske røtter til tømmerindustrien.
Resultat
—
Fantastisk mottakelse og respons i markedet. Identitet
og pakning, i tillegg til å tilrettelegge for en utvidet kjøpsopplevelse, har purifisert produktet og bidratt til god hylleinnpakning. Lekene har blitt en naturlig del av assortementet hos forhandlere som fokuserer på håndverk og kvalitet, både nasjonalt og internasjonalt.
Og pakningene er ofte benyttet i vindusutstillinger for å bygge opp en retro-butikk-opplevelse i hos forhandlerne.
DOGA-prisen for Design og Arkitektur 2019
Gull i Visuelt 2018 (Norge)
Gull i Dieline Awards (Worldwide) 2018.
Finalist i European Design Award (Europa) 2018
—